torsdag 28. oktober 2010

Rammelim og strykejern! miniProduksjon

Idag var nesten hele A og B klassen ute i praksis... utenom meg og noen andre. Vi fikk beskjed om at vi skulle lage motiver, av eget valg, på stoffbiter  med bruk av rammelim! Jeg printet ut disse tre bildene jeg ville bruke :)
Japansk kirsebærblomst tre
Hayley Williams



 Etterpå fikk vi velge hvilket tøy materiale vi ville bruke :) Jeg valgte en T-sjorte som jeg klippet opp i 3 deler. Så brukte jeg den flate penselen og malte limen på bildet.



Etterpå la jeg motivet på den ene T-sjorte biten

 Deretter skulle vi stryke tøybiten med strykejern, for at limen skulle størkne fortere.


 Når vi hadde gjort dette i 10 minutter på hvert bilde, skulle det ligge i vann i 15 minutter. Det gjorde ingenting om det lå lenger, det gjorde det egentlig bare enklere å ta av papiret etter på.

glemte å ta bilde av når tøybiten/e lå i vannet.... hehe :)
men det så sånn ca. sånn ut .. :P
  

Når det hadde ligget oppi vannet i ,litt over, 15 minutter, tok jeg det ut av vannet og la det på pulten. Jeg filmet måten vi tok vekk papiret på.. men jeg har litt problemer med å legge den ut her ... så den kommer i neste innlegg, antakeligvis i morgen ;)


-Catrine-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar