torsdag 18. november 2010

Vurdering og lærling! Redesign oppgaven

Vurdering

Jeg mener at produktet mitt ble som jeg hadde tenkt utifra idéutviklingen og hva jeg kom fram til på moodboarden. Jeg synes produktet stemmte med det jeg hadde tenkt å lage, og hva jeg hadde lagd på moodboarden. Planleggingen av produktet gikk ganske bra, det gjorde også produktsjonen, det synes jeg fordi jeg ble ganske fornøyd med det ferdige produktet. Jeg hadde problemer med hvordan jeg skulle sy sammen de to delene av kjolen, men jeg fikk hjelp og det gikk fint til slutt. Jeg ble veldig fornøyd med det ferdige produktet. 
Læring
Jeg har lært hvordan jeg lager en moodboard ved hjelp av nettsiden polyvore.com . Om redesign lærte jeg at det er mange forskjellige oppfattninger om hva det er. Yrket jeg valgte var kjole og draktsyerske, som er innen design og tekstil linja. Jeg lærte at dette er et veldig krevende yrke. Du trenger en stødig hånd, og godt øyemål.  Det kreves og god tålmodighet. Redesign innen design og tekstil kan være å fks lage en kjole av gammelt stoff, bruke nye teknikker og materialer. Jeg lærte å sy med symaskin, har gjort det før, men hadde glemt hvordan, så da måtte jeg lære det på ny :)  Denne oppgaven har vært gøy, krevende, til tider vanskelig, men også veldig kjekk :) 

-Catrine-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar